A kollégium szerepe a digitális oktatásban

Szeptemberben úgy kezdtük el a tanévet, hogy számítottunk arra, ismét bezárhatnak a középiskolák, és előfordulhat, hogy digitális oktatásra kell átállni. Ennek megfelelően készültünk, így november elején mi is gyorsan és hatékonyan átszerveztük a tanévünket.

A digitális oktatás bevezetése óta napi szinten teremtünk kapcsolatot tanulóinkkal, folyamatosan nyomon követjük tanulmányaikat, egészségi és lelkiállapotukat. Most, ebben a nehéz helyzetben kifejezetten fontos az egyéni törődés, illetve az, hogy az eltérő képességekkel, különböző előzetes ismeretekkel rendelkező tanulóinknál egyénre szabott tanulássegítést alkalmazzunk, tehát az online, illetve az úgynevezett hibrid kollégiumi oktató és nevelőmunka során is megvalósuljon a differenciált tanítás. Mindezt úgy tudjuk a gyakorlatban megvalósítani, hogy napi szinten használjuk az online oktatásra kifejlesztett alkalmazásokat, így például a Classroom, a Kréta és a MEET is az életünk részévé vált. Jelenleg elképzelhetetlen lenne az oktatás ezen eszközök nélkül. Emiatt különösen fontos feladatunkká vált a digitális kompetenciák fejlesztése.

Azt is fel kellett mérnünk, hogy milyen otthoni körülmények között tanulhatnak diákjaink, rendelkezésre állnak-e számukra a szükséges eszközök. Tanulóinknak szüksége van a kollégium segítségére a digitális tanulásban, egynegyedük, átlagosan harminc-negyven kollégistánk hibrid oktatásban vesz részt, ez azt jelenti, hogy egész héten a kollégiumban tartózkodnak. Kollégiumunk tanárai délelőttönként tanulássegítést végeznek számukra az intézmény két informatika termében, illetve tantermeiben. A tanulók be tudnak kapcsolódni az iskolai óráikba, a kollégiumi nevelőktől pedig segítséget kapnak a feladatmegoldásban. Nem csak az egyes csoportok vezetőihez, hanem a kollégium minden nevelőjéhez bátran fordulhatnak a tanulók, ha akadályba ütköznek. Folyamatosan igyekszünk minden tantárgyban segíteni nekik. Napi szintű a kapcsolat az iskolákkal és a gyakorlati helyekkel is, így naprakész információk állnak rendelkezésünkre a kollégium tanulóinak tanulmányi előmeneteléről. Szükség szerint fejlesztőpedagógus és pszichológus is rendelkezésre áll a gyerekek számára.

A kollégiumban tanuló diákjainknak igyekszünk érdekes és változatos programokat szervezni, hogy a tanulással, korrepetálással, egyéni felkészítéssel töltött órák után, délutánjaik is hasznosan teljenek: biliárd, csocsó, foci, filmnézés és közös játék, főzés segít nekik a pihenésben – természetesen mindezt a járványügyi szabályok legszigorúbb betartása mellett.

Kovács Anita, nevelőtanár


Kezdőlap              Hírarchívum